.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به رغم شايعات استعفا يا بركناري، ادامه رايزني‌ها براي ماندگاري وزير؛
تعويق در تغيير وزير ارشاد / جنتي ماندگار مي شود؟
شمال نیوز: اساسا هنوز هم مشخص نيست اختلاف بر سر چه چيزي است و اين تغييرات به شكل «استعفا» خواهد بود يا «بركناري» چرا كه كدام از آنها معناي خاص خود را دارد.

شمال نیوز: صابر كرامت - يك هفته است كه شايعه استعفاي علي جنتي از وزارت ارشاد به گوش مي رسد. شايعه‌اي كه آنچنان قوي بود كه حسام الدين آشنا را نيز به واكنش وادار كرد و درباره آن گفت: نه تاييد مي‌كند و نه رد. از آشنا به عنوان يكي از گزينه‌هاي اين وزارتخانه ياد مي شد. برخي از اخبار حاكي از اين بود كه از اولين روز هفته علي جنتي محل كار خود را ترك كرده است و منتظر تصميم دولت است. اما روند اخبار در امروز (دوشنبه 26 مهر) نشان مي‌دهد كه اين طور نيست. اين موضوع را نوش‌آبادي سخنگوي اين وزارتخانه نيز تكذيب كرده است.

علي جنتي كه اواخر هفته گذشته به مالزي سفر كرده بود اخبار مبني بر استعفايش از دولت در رسانه‌ها بازتاب پيدا كرد. برخي از رسانه‌هاي مخالف دولت از جمله نزديكان احمدي‌نژاد تلاش كردند تا اين موضوع را با مساله عزل متكي در سفر خارج از كشور يكسان سازي كنند.

به گزارش شمال نیوز، علي جنتي خودش در واكنش به اين شايعات گفت چند روز دیگر نتیجه مشخص می‌شود و من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم.

شنيده‌ها حاكي از اين بود كه قرار است مساله رفتن جنتي از وزارت ارشاد در هيات دولت تصميم‌گيري شود. اما هيات دولت در روز يكشنبه تشكيل شد و هيچ اتفاقي از جلسه بيرون نيامد. گفته مي شد كه اختلافات بر سر موضوع كنسرت‌ها و روند اداره اين وزارتخانه ميان جنتي و حسن روحاني موجبات اين استعفا و يا بركناري را ايجاد كرده است. اساسا هنوز هم مشخص نيست اختلاف بر سر چه چيزي است و اين تغييرات به شكل «استعفا» خواهد بود يا «بركناري» چرا كه كدام از آنها معناي خاص خود را دارد.

در صورت بركناري مي‌توان اينطور برداشت كه حسن روحاني از علي جنتي (بنا به هر دليلي ناراضي است) دلايلي كه به نظر نمي رسد به موضوع كنسرت‌ها و يا اداره اين وزارتخانه مربوط باشد. چرا كه مدت‌هاست از بحث اين مسائل گذشته و اگر قرار بود روحاني نسبت به آن واكنش نشان دهند مي بايست خيلي زودتر از اينها اين كار را انجام مي داد.

با اين حال باتوجه به عدم تصميم گيري در جلسه هيات دولت و ادامه روند طبيعي كارها به طور معمول در اين وزارتخانه نشان مي‌دهد كه ظاهرا قرار است اين موضوع در پشت درهاي بسته حل و فصل شود. جنتي در روز دوشنبه حتي دو انتصاب جديد داشت و سخنگوي اين وزارتخانه درباره شايعات عدم حضور جنتي در وزارت ارشاد و در پاسخ به این سوال که عنوان شده آقای جنتی در دفتر کار خود حضور پیدا نمی کند و منتظر تصمیم رئیس جمهور است، با رد این ادعا گفته: «خیر، پس از بازگشت آقای جنتی از سفر رسمی به کشور اندونزی ایشان هر روز در دفتر کارشان حضور دارند و این اخبار کذب است اتفاق خاصی هم نیفتاده است.»

مي‌توان تا روز چهارشنبه كه جلسه هيات دولت يكبار ديگر در اين هفته تشكيل مي شود صبر كرد. اما به نظر مي رسد در اين فاصله هر دو طرف تمايل دارند فرصت بيشتري براي حل و فصل موضوع به خودشان بدهند تا تغييرات در كابينه در فاصله باقي مانده تا پايان رياست جمهوري حسن روحاني تاثيرات منفي بر روي كليت كابينه دولت روحاني نداشته باشد. آنچه واضح است اين است كه روحاني تلاش كرد تا مديريتي پايدار را در سطح وزرا و مديران ارشد خود ايجاد كند تا به مانند گردانندگان دولت قبل متهم به برخوردهاي احساسي در سطح مديريتي كلان نشود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.